"Data Acquisition" 

Logga data är inget okänt inom motorcykelracingen här i Sverige, många använder GPS laptimer osv för att få information om framstegen på banan. Vad som däremot inte är så vanligt är att logga mera sensorer typ fjädring, däckvärme, bromstryck tex, om man sen beaktar att man kan använda denna data som en aktiv del i motorstyrningen och för att styra hjälpmedel typ traction control så inser man snart att vi i Sverige är långt efter resten av Europa i utveckling. Det är dags att komma ut ur grottorna och hantera motorcykelkörningen på ett proffisionellt sätt för att kunna konkurrera på ett internationellt plan.

MoTeC SDL3 "Sport Dash Logger" är instegsmodellen som i grunden är en display som man genom ett kodsystem kan uppgradera till en logger.

Lite data från MoTeC's sida:

General

  • All-in-one display, logger and controller eliminates the need for separate devices
  • Suitable for bikes, cars, marine and industrial applications
  • Compact, durable and reliable unit
  • Supports wideband Lambda from PLMs or LTCs, using Bosch LSU or NTK UEGO 5 wire sensors
  • Straightforward control for lights, fans, pumps
  • Easily integrated with MoTeC CAN based devices e.g. expanders, lap timing devices, shift lights and ECUs

Logging and Analysis 

  • Optional internal data logging of 16 MB or 120 MB
  • Fast download via Ethernet
  • Accommodating over 300 channels derived from a mixture of analogue and digital inputs, RS232 and CAN data channels
  • Configurable to use sensors from some existing engine management systems
  • Data analysis with i2 Standard or optional i2 Pro software

Display

  • Customisable screen layout, measurement units and warnings
  • Configurable curved bar graph can display any channel with optional peak, hold and shift markers
  • 48 user-defined alarms, for example Low Oil Pressure, Low Fuel, Fast Lap
  • Programmable overrides—particularly useful for showing values such as lap times
  • Three programmable 'pages' for Warm-up, Practice and Race ensure the driver is shown only the most relevant information at any given time
  • Adjustable backlight (optional)
  • 70 segment bar graph
  • 13 digit alphanumeric text bar
  • 3 programmable 'pages' for Practice, Warm-Up and Race

Inputs

  • 8 x Analogue voltage inputs, some are high resolution inputs
  • 4 x Analogue temperature inputs
  • 2 x Digital inputs
  • 4 x Speed inputs with voltage measuring capability
  • Compatible with up to two E888 expanders (8 Thermocouples only)

Outputs

  • 4 x PWM or digital outputs

Internal Sensors

  • 3-axis G sensor
  • Dash temperature sensor
  • Sensor supply voltage
  • Battery voltage

Communications

  • 2 x CAN with individually programmable CAN bus speeds
    • Maximum data range 1 Mbit/sec
    • Recommended terminating impedance 100 ohm
  • 1 x RS232

Physical

  • Dimensions 180 x 91 x 18 mm excluding connector
  • Weight 385 g
  • 1 x 37 pin Autosport connector

För mer info maila:

mr.j@spoonvalleyracing.se

Eller ring Joakim på 070-5570389

 

aprilia ducati rotrex supercharger tuning handling power kit products sportbike racebike trackbike motorcycle performance parts intercooler injection efi braketech stm brembo öhlins oz marchesini pirelli dunlop michelin ferodo nemesickvärmare capit ventostop maxima visionmc motec m800 m880 m400 sdl3 adl3 traction control launch wheelie gps

SpoonValley Racing © 2011

www.spoonvalleyracing.se